Om att bli pappa...

... Och att sedan bli en gubbe. Det längtar jag efter!
Tänk att få vakna klockan 05:00 varje vardag bara för att blåsan måste tömmas. När man väl stapplat sig upp till toaletten så kan man lika gärna hålla sig uppe.
Man sätter på radion.
- Jahaja, det var såntdär skrän idag med. Det var bättre på min tid. Då minns jag att vi lyssnade på något som jag brukade kalla hip...ehrmm, hur var det nu? Hipppop? Nej Hip-Hop var det. Just så.

Sedan vandrar man ut i köket och sätter på en kanna kaffe. Eftersom jag inte brytt mig, eller kanske inte minns att jag fortfarande har grannar går jag ut och hämtar tidningen endast iklädd tofflor, självklart från Hush Puppies. Dem hänger med, år efter år tänker jag.
Sedan sätter jag mig tillrätta i min fotölj med en kopp kaffe och bara myser.
Efter en stunds funderande kommer katten Maja 4 upp och lägger sig. Hon är på gott humör idag med.

Men det är inte jag, för jag är nämligen en ordentligt bitter och irriterad liten gubbe. Nu har dem tagit det sista av mina surt förvärvade pengar dem asen.
- Annat var det på min tid. Då sköt vi med skarpa kulor minsann. Jävla vänsterpack. Komma här och kasta sten, det liknar ju inget.

Sedan reser jag mig upp och inser att detta bara var en vardagsdröm.
Men fan vad härligt!
Tänk när man faktiskt kan sitta och bara vara så underbart bitter en morgon trots att fåglarna kvittrar och kaffet är nybryggt.
Jag har börjat min långa väg mot medelåldern sakta men säkert.

Jag och kvinnan var nämligen på Gekås häromdagen, köpte lite skit men sen åkte vi vidare.
Hittade ett par helt fantastiska Filippa K Slacks som både var snygga, bekväma och otroligt gubbiga!
Sedan hittade jag ett par skor, som bara var bäst! Så här kommer bilden på en snart 25årig gubbe.
( Jag vet att byxorna är lite långt upprullade, men jag vill ha det så )



Sådå, på sann Modebloggs manér så ska jag även berätta var kläderna kommer från. Nej, det orkar vi inte! Det är nästan uteslutande gubbigt iaf!

Och så här ser Christoffer ut när han umgås med sina systersöner:



Idag har jag inga låtar, ni får njuta av mig istället.

Kommentarer
Postat av: cecilia

mycket stiligt, uppvikt ska det vara!

2009-02-19 @ 16:53:41
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: feee

go gubb bild =), vi får sitta träffas lite då å då å prata gamla minnen, och hur bra vi hade d förr

2009-02-20 @ 13:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0