Är det så här det känns att vara arbetslös?

Sitter hemma idag med, känner mig inte friskt alls...

Halvligger i soffan med datorn i knät, webradion spelar P3 och den rastlösa känslan har infunnit sig.
Jag vet inte hur det känns att vara arbetslös, eller ja. Jag har väl varit det med aldrig med sådan ro att jag kunnat sitta och mysa i soffan.
När man är arbetslös så ska man vara ute och leta jobb. Men det kanske inte dagens 20-nånting fattat?
Nej ni vill att jobben ska komma till er. Eller ännu värre, ni vill inte jobba och går således på bidrag. Som jag betalar...
Den som går på bidrag av den anledningen att du inte vill jobba skulle jag personligen vilja skada.

WOHOOO!!! Jag hittade nåt att bli irriterad på.
Ja kanske det.

Tillbaka till halvliggande ställning.

Fred idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0