Rockbaren!

Här kommer den sanna berättelsen om min Fredag.
Dagen startade med att jag åkte till Björn för att dricka öl och ha det trevligt. Det hade jag absolut!
Kvällen slutade förvisso i en soffa hos Marcus och det var inte alls tanken men Björn försvann och jag hade ingen lust att traska ensam till Bergsjön. Så jag tog en buss, ja faktiskt lyckades jag unvika taxin även om jag va bra jävla sugen.
Nåväl. Vi for till Perry och umgicks med han och ölen och datorn med all bra musik på. Jag bestämde mig för att köpa en jacka av han som jag dregglat länge över=)
Vi skulle möta Catta så då gick vi och gjorde det. Jag och Björn gick ut på krogen. Han varför full för att komma in så det fick bli rockbaren. Så fort vi kom in på stället försvann han och där står jag ensam med två öl. En av dom tappade jag i en trappa. Folk stirrade på mig - Vad gör du här din idiot, här är vi rockers för fan!
Måhända att ni är coola bandgeeks men lite hygien kan väl inte skada va?

Folk stirrade och pekade nästan för att jag inte var tillräckligt cool för det stället och hade på mig en sliten Venom tshirt och inte hade dushat.
Jag menar folk som inte tvättat sig sen Jesus gick i sandaler stirrade på mig för att jag var lite för välklädd. Jag har numera fördomar mot varneda jävel!
Finns inte en enda grupp med folk jag inte föraktar på ett eller annat sätt.
Bestämde mig för att ta bussen hem och sova på Marcus soffa, lyckades hålla mig vaken hela vägen och fick även ansiktet tvättat av en liten/stor hund som hette Tequila.

Såg även några ligister sparka på en soptunna utanför Gamle port. Coolt måste jag erkänna.
På väg till centralen så gick jag igenom tunneln mellan ja ni vet. Där satt en äldre herre i rullstol. Jag vet inte om han var en Bum eller bara full men han fick min sista cheeseburgare och då kände jag mig som en bättre människa en stund.
Fick precis en låt skickat till mig som är ganska trevlig, nu får jag tipsa den till er.
Band of horses med No one´s gonna love you. Den är mysig och sådär.
The Beatles - Please Mr. Postman. Denna låten är ju så förbannat bra så det nästan gör ont!
En låt till får ni ha men kan inte riktigt bestämma mig...
Efter noga övervägan blir det Tiger Lou med The loyal. Det är något med den låten som är mäktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0