Idol, ett enkelt sätt att dömma ut sig i första rond.

Jag har försökt följa idol auditionerna de senaste veckorna och blir förvånad hur enkelt folk vill göra det för sig.
Ingen vill ta den krokiga vägen till debutskivan längre utan alla tror att dom ska bli nästa "IDOL"
Det finns så jävla mycket talang överallt och folk som är unika i sitt framförande. Men det är bara sellout på extremt låg nivå. Tänkt om folk gav sig fan på att harva runt och inte ha så jävla bråttom! Det finns inte en av Idol vinnarna eller dom som "lyckats" som jag respekterar.

Darin skulle kunnat lyckas ändå, men istället blev han pojken med hundögon och gav alla tandläkare ett uppsving för kidsen ville ha tandställning precis som sin stora idol.
Sen den där jävla Ola, vem släppte ut han från förskolan. Vem är Thomas Bodström?... Jo man tackar. Sjunger med skånsk dialekt gör han oxå...
Danny, oxå han med hundögon och snedlugg. Bespara mig...
Marcus Fagervall, en norrländsk mördarmaskin med skridskor som säljer sig till Mespop.
Jag glömde Idol Erik. Men han är ändå redan glömd, precis som alla andra av dom ovannämda snart är.

Ja det värsta är väl att jag kan alla namnen va?
Förstår någon vad jag menar? Klart folk vill ha lite av det gröna( fritt för tolkning) men kan för helvete ingen göra det snyggt? tror dom att dom nånsin kommer få göra "sin" musik så länge dom ligger under vingarna på EMI eller vilket bolag det nu är som signar dom.

Tacka vet jag Agnes. Hon är åtminstonde fin.
Har nyligen upptäkt Homecoming med Kanye West. denna låten snuddar på att slå ner Hey mama från tronen.
En gammal klassiker med Refused med ska vi ha, nämligen Lick it clean.
"With my faced smashed against the concrete
I kinda find it hard to speak" Mer behöver jag inte säga idag.

Tack för ordet gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0